Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Bilişim Teknolojileri Meslek Yüksekokulu (MYO) olarak, yazılım, oyun geliştirme ve insansız araç teknolojileri alanlarında yetiştirdiğimiz ve geleceğin teknoloji dünyasına yön verecek olan ilk mezunlarımızı düzenlediğimiz coşkulu bir törenle uğurladık.
Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi'nde gerçekleştirdiğimiz mezuniyet törenimizde; Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Ayşe Pınar Sumer, Yüksekokul Müdürümüz Prof. Dr. Mehmet Serhat Odabaş, Müdür Yardımcılarımız, kıymetli akademisyenlerimiz, mezun öğrencilerimiz ve değerli aileleri bizleri yalnız bırakmadı.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'mızın okunmasının ardından protokol konuşmalarıyla devam eden törenimizde, 92 öğrencimiz meslek hayatlarına ilk adımlarını atmanın gururunu yaşadı.
"Yarının teknolojilerini üretecek gücün temeli sizsiniz"
Törende konuşma yapan Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Ayşe Pınar Sumer, mezun öğrencilerimizin bilgi, beceri ve sorumluluk bilincine sahip bireyler olarak yeni bir hayata adım attıklarını belirterek, "Yarının teknolojilerini üretecek gücün temeli sizsiniz." ifadelerini kullandı. Hocamız, öğrencilerimizin aldıkları eğitimin gücünü, akademisyenlerimizin rehberliğini ve ailelerinin desteğini her zaman yanlarında hissetmeleri gerektiğini vurguladı.
"Bundan sonra gelecek her öğrenci, sizin açtığınız yoldan yürüyecek"
Yüksekokul Müdürümüz Prof. Dr. Mehmet Serhat Odabaş ise okulumuzun ilk mezunlarını vermesinin haklı gururunu yaşadığımızı belirterek, "Bir okulun ilk mezunları olmak sıradan bir başarı değildir; bundan sonra gelecek her öğrenci, sizin açtığınız yoldan yürüyecek." şeklinde konuştu. Müdürümüz, içinde bulunduğumuz bilişim çağında, yapay zekâdan siber güvenliğe kadar dünyayı şekillendiren teknolojilerin öğrencilerimizin çalışma alanından geçtiğini hatırlatarak, mezunlarımızı teknolojiyi yalnızca kullanan değil, üreten taraf olmaya davet etti.
"Bugün bir son değil, yeni başlangıçların ilk adımı"
Mezun öğrencilerimiz adına duygularını paylaşan İnsansız Hava Aracı Teknikerliği Programı öğrencimiz Sude Nur Harmancı, iki yıllık eğitim sürecinde sadece akademik bilgi edinmediklerini, birlikte öğrenip deneyim kazanarak geliştiklerini ifade ederek, "Bugün bir son değil, yeni başlangıçların ilk adımı." dedi. Öğrencimiz, bu süreçte emeği geçen hocalarımıza, her zaman destek olan ailelere ve bu yolculuğu paylaştığı arkadaşlarına teşekkürlerini sundu.
Konuşmaların ardından, gurur kaynağımız olan mezun öğrencilerimize diploma ve başarı belgelerini takdim ettik. Törenimiz, öğrencilerimizin coşkuyla kep atmasıyla sona erdi.
Tören sonrasında öğrencilerimiz, OMÜ Gölet Çekim Platosu’nda anılarını ölümsüzleştirmek için gerçekleştirdiğimiz fotoğraf çekimine katılarak bu özel günü taçlandırdılar.




















